Villa de Leyva

8 februari 2017 - Villa De Leyva, Colombia

Via een prachtige weg die door de bergen kronkelde kwam ik in Villa de Leyva aan. Dit is een klein dorpje in de highlands van Colombia op ongeveer 200km van Bogotá. Het is een van de oudste dorpjes en nog in dezelfde staat als toen het opgebouwd werd. De straten bestaan uit keien en het plein in het midden van het dorp is de grootste van Colombia met 1400m2. Tegen de achtergrond van het plein en witte gebouwen steken de bruin/groen gekleurde bergen af met daarboven een strakblauwe lucht. Alle huisjes zijn wit met oranje dakpannen. Het schijnt dat Zorro hier deels is opgenomen en dat geloof ik direct. Het is klein, authentiek en gewoonweg mooi.

Het hostel waar ik hier verbleef lag net iets buiten het dorpje op een heuvel tegen de berg aan gebouwd. Ik kwam tegelijk met een Belgische meid aan en samen hebben we het dorpje rond gewandeld en een hapje gegeten. De volgende dag ging ik de omgeving te paard verkennen. Al op tijd stond een oudere man met twee paarden bij het hostel. Ik was de enige die die dag mee ging rijden. De man sprak geen Engels dus alles ging in het Spaans en dat ging best goed eigenlijk. Mijn paard heette Caramello en was duidelijk een favoriet van de man die erg liefdevol met de dieren omging. We hebben een terracotta huis bezocht, reden langs felblauwe meertjes, via een skelet van een dinosaurus en uiteindelijk na ruim drie uur weer terug naar het hostel. Zo leuk om weer te rijden en door de bergen te draven en galopperen dat allemaal in gaucho stijl. In de namiddag liep ik naar het dorpje waar ik een binnenplaatsje vond met een cafeetje die wafels serveerde. Had best honger gekregen dus bestelde ik een wafel met banaan, Nutella en vanilleijs. Toen het geserveerd werd dacht ik dat ik misschien voor 2 zeer hongerige personen had besteld, want het hele bord lag vol. Ik kreeg met moeite de helft op een  vroeg aan de serveerster voor hoeveel personen het was bedoeld. Ze moest hard lachen en zei: "uno." Avondeten heb ik maar geskipt...

En toen zat het erop Colombia, wat was je fantastisch! Wat een prachtig, divers land met even mooie mensen en echt wel veilig. Ik ben blij dat ik dit land heb kunnen bezoeken en hoop er terug te kunnen komen. Een bitterzoet einde, want ik ben ook nog maar halverwege deze fantastische reis. Vanaf de volgende keer neem ik jullie mee op reis door een deel van Mexico. Morgen vertrek ik namelijk voor de resterende maand van mijn reis naar het land van de Maya's. Ik begin in Mexico City en zak dan langzaamaan af richting Cancun, vanwaar ik terug naar huis vlieg. Het plan was om in eerste instantie Guatemala en Belize erbij te doen, maar ik heb besloten om meer van Mexico te zien en mezelf de mogelijkheid te geven om ergens langer te blijven als ik dat wil. Heb in Colombia namelijk alleen maar verlengd haha.

Leuk dat jullie mijn blog over Colombia hebben gevolgd en bedankt voor de leuke en lieve reacties. Blijf vooral wachten tot na de reclame voor meer verhalen

Tot vanuit Mexico!

Liefs Ilona

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jantje:
    8 februari 2017
    Mooi dat je er zo van hebt genoten. Door je verhalen en foto's konden wij ook mee genieten en hebben daardoor een heel ander beeld van Colombia gekregen:-)
    Wij wensen jou een veilige vlucht naar Mexico en hopen dat je daar net zo geniet en zulke mooie verhalen over verteld als van Colombia. Groetjes van het thuisfront!
  2. Jantje:
    8 februari 2017
    Mooi dat je zo van Colombia hebt genoten. Door jouw verhalen en foto's konden wij ook mee genieten en hebben wij toch een heel ander beeld van Colombia gekregen :-)
    Wij wensen jou een veilige vlucht naar Mexico en hopen dat je daar net zo geniet en mooie verhalen over schrijft als van Colombia.
    Groetjes, je thuisfront!
  3. Martha en Piet:
    8 februari 2017
    Je had toch wel een doggypak bij je? Hahaha.....
    Wat een leuke verhalen vanuit Colombia en dan zit het er alweer op.
    Gelukkig heb je de verhalen, foto's en herinneringen nog. Zodat je er altijd in gedachten nog even naar toe kan gaan.

Riba Riba op naar Mexico :)
    Heel veel plezier daar en hou ons alsjeblieft weer op de hoogte met je mooie verhalen.