Uitkijken naar 2017

19 december 2016

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar hier ben ik weer :) Het aftellen is weer begonnen! Over exact een maand vertrek ik voor twee maanden richting Colombia en Mexico en waarschijnlijk ook nog een stuk Guatemala. 2017 begint voor mij dus uitermate goed!

Zoals gewoonlijk ga ik weer proberen mijn reisblog bij te houden (en het thuisfront daarmee gerust te stellen). Ik hoop te ervaren en delen dat Colombia minder spannend is dan veelal nog wordt gedacht. Van andere reizigers die ik de afgelopen jaren heb ontmoet hoor ik niets anders dan positieve verhalen over dit land. Een land dat de slogan: "the only risk is wanting to stay" hanteert. Van andere reisblogs die ik gelezen heb, mag ik geloven dat dat ook daadwerkelijk zo is; men wil vaak langer blijven dan in eerste instantie gepland.

En dan Mexico. Een totaal ander land, met haar eeuwenoude geschiedenis over de Maya's, prachtige ruïnes, azuurblauwe zee, jungle en hagelwitte stranden. Ook hier zijn niet alle verhalen die door de media onze kant op worden gezonden even positief. Maar ook over dit land hoor ik gelukkig ook heel veel enthousiaste verhalen.

En natuurlijk realiseer ik me dat dit geen Nederland is en zal ik heus niet in mijn eentje 's nachts door Bogotá rondsjokken of de gevaarlijke gebieden van Mexico opzoeken. Maar alles moet in perspectief worden gezien; want waren wij als Nederland ooit groen op de wereldkaart als het gaat om veiligheid, is dit nu verandert naar geel. Just saying...

Maar waar het mij deze twee maanden om gaat is weer een nieuw stukje van deze prachtige aarde te ontdekken, van alle het moois wat de natuur te bieden heeft genieten, onbekende dieren te spotten, lekker te eten, leuke mensen te ontmoeten en te genieten van twee maanden vrijheid, geen verplichtingen en doen waar ik zin in heb.

Maar voordat het zover is, moet ik nog aan mijn Spaans werken, twee Kerstdiners wegwerken (met alle liefde trouwens!), toezien op een veilig verloop van Oud&Nieuw en, zoals altijd, waarschijnlijk last minute inpakken van mijn tas.

Tot vanuit Colombia en laat vooral een berichtje achter. Altijd leuk om ook vanuit Nederland wat te lezen.

Adiós!

1. Peter:
    14 januari 2017
    Ik ben benieuwd naar je reisverhalen.
    Fijne vakantie toegewenst!
  2. Patricia:
    14 januari 2017
    Lieve Iloon, je zit nu in het vliegtuig onderweg naar Colombia! Ik wens je heeeel veel plezier! Xxx
  3. Martha en Piet:
    Hoi Ilona,
    Je reis is begonnen.
    Wij gaan je zeker volgen via jou reisblog.
    Heel veel plezier en geniet er van.
    Dikke lebber van Dex :)