Bijna vakantie

11 november 2012 - Emmen, Nederland

Met mijn weerstand onderweg terug van winterreces, begin ik me nu toch echt te verheugen op mijn vakantie. Omdat de verhalen van vorig jaar heel nuttig bleken om het fotoboek later mee te vullen, ga ik proberen ook dit keer weer een bij te houden. Daarnaast vind ik het voor mezelf ook leuk om te doen en hou ik zo het thuisfront nog een beetje op de hoogte.

Dit jaar gaat de reis naar Thailand. Vier weken weg en helaas dit keer zonder mijn lieve vriendinnetje Mariska. 25 november vertrekt het vliegtuig vanuit Düsseldorf via Amsterdam naar Bangkok. Een ietwat vreemde route, maar het scheelde toch een paar honderd euro dan wanneer ik rechtstreeks vanaf Amsterdam zou vliegen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom en heb via de chatbuddy op de website van KLM gevraagd of ik dan alsnog in Amsterdam op mocht stappen, maar dat is geen optie. Bijzondere constructie, maar Düsseldorf it is.

Vorige week heb ik mijn nieuwe backpack gekregen. Tien liter meer inhoud dan de vorige, dus ruimte voldoende lijkt me. Nu het gewicht een beetje in de gaten houden, zodat ik niet als een schildpadje omkiep.

Voor deze reis heb ik alleen de overnachtingen in Bangkok geregeld en verder de Lonely Planet gelezen om te kijken wat ik globaal wil gaan zien en doen in Thailand en een logische reisroute uit te vogelen. Het enige doel dat ik deze vakantie heb, is het behalen van mijn duikcertificaat op een van de eilanden. Verder ga ik het meemaken waar de reis me brengt.

Al met al nog 8 diensten werken en off I go!