Relaxen op Curaçao

25 juni 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De eerste dagen curaçao zitten er alweer op. We hadden een prima vlucht en reden met een taxi naar ons hotel in Pietermaai, een wijk in Willemstad. We werden superleuk ontvangen door de gastheer, een Deense man die ons een korte rondleiding gaf. Daarna was het douchen en slapen. De volgende dag, na een lekker ontbijtje, liepen we Willemstad in. We waren vroeg, maar het was al goed warm. We liepen door Pietermaai en het centrum van Willemstad langs winkeltjes en straatjes met mooie graffiti tot we bij de aanlegplaats van een gigantisch cruiseschip aankwamen. Tegen die tijd vonden we wel dat we een ijsje hadden verdiend. Vervolgens liepen we weer terug naar ons hotel met een tussenstop op een terrasje 😊🍹
Daarna werden we al snel ingehaald door een jetlag en was het tijd voor een siesta. 's Avonds aten we bij een goed restaurantje en liepen nog even naar de, nu verlichte, Koningin Emmabrug. Als er boten of schepen langs moeten, draait de brug over het water zo ver open als nodig. Je mag er gerust op blijven staan als je toevallig halverwege de brug bent. Het is een soort drijvend vlot.

Donderdag gingen we na het ontbijt naar een beachclub met zwembad aan zee. Veel meer dan zwemmen, een boekje lezen en wat spaans oefenen hebben we niet gedaan. We werden er beide onrustig van, dus besloten we voor de volgende dag een auto te huren om het eiland te  verkennen. Deze auto werd vanochtend keurig afgeleverd bij het hotel. Een korte uitleg over de verkeersregels (rechts heeft hier doorgaans geen voorrang), gingen we op pad. Eerst naar de winkel om een snorkel en masker te kopen. Daarna reden we door naar Sint Joris Baai om te kijken bij een kitespot. Hier hebben een aantal jonge gasten een basis opgezet voor wat een heel toffe kiteplek kan worden. We hebben contactgegevens gekregen om eventueel nog spullen te huren in de loop van de week. Vanaf hier reden we door maar Tugboat Beach. Een heel klein strandje waar een kunstenaar met allerlei drijfhout en dood koraal een supergezellig plekje heeft weten te maken. Ook heeft hij er allerlei zwerfkatten en -honden opgevangen. Een klein stukje snorkelen vanaf het strandje lag een gezonken boot op de bodem. Direct kwamen onze maskers en snorkels al van pas dus. Het water was helder en echt heerlijk warm. We zagen allerlei vissen en inderdaad de boot die al grotendeels door koraal en vissen was overgenomen. Het koraal was hier niet zo kleurrijk als wel ergens anders wel eens hebben gezien, maar genieten was het zeker! Terug op het strand dronken we daar nog een koud drankje en droogden we op in de schaduw. Aan het einde van de middag reden we naar het (kennelijk) bekende Mambo Beach. Hier leek het wel alsof alle Nederlanders zich hadden verzameld bij de verschillende strandtentjes. Wij vonden nog een plekje op een pichnickbankje bij het water waar we wat aten en een drankje deden bij de ondergaande zon.

Tot de volgende!

P.s. nog bedankt voor alle leuke berichtje 😊

1. Jantje:
    25 juni 2022
    Wat heerlijk om zo jullie reis te kunnen beginnen.
    Fijn dat je ons weer via jullie verhalen mee laat genieten😊.
    Heel veel plezier!!
    Groetjes pa en ma 😘
  2. Geertje Dijkstra:
    25 juni 2022
    Leuk om weer jullie reisverslag te lezen