Naam:
109
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Toen ik op mijn 20ste tijdens mijn studie de mogelijkheid kreeg om een half jaar in het buitenland te gaan studeren, heb ik deze met beide handen aangegrepen en ben ik vertrokken naar het prachtige Zweden. Sindsdien ben ik verslaafd aan reizen. Elke keer als ik op het vliegveld aankom, krijg ik weer dat euforische gevoel. De spanning van het ontdekken van een nieuw land, een nieuwe cultuur, nieuwe mensen en de vrijheid die het reizen met zich meebrengt, niet zeker weten waar je de volgende dag naar toe gaat.

Ik zou dan ook iedereen aanraden om ten minste een keer een vliegticket te boeken, een rugzak op te hijsen, de eerste overnachting regelen en daarna een 'ik-zie-het-verder-wel' houding aan te nemen, hoe spannend dit de eerste keer misschien ook zal zijn. Je bent daarna niet alleen een ervaring rijker, maar je leert jezelf ook kennen en ontwikkelen. Want reizen is een hele andere ervaring dan vakantie vieren.

Bezochte landen

Ik heb 51 landen (20%) bezocht:

Albanië, Argentinië, Australië, België, Belize, Bolivia, Bosnië en Herzegovina, Brazilië, Bulgarije, Canada, Chili, Colombia, Curaçao, Denemarken, Duitsland, Ecuador, Egypte, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Ierland, IJsland, Indonesië, Italië, Lesotho, Luxemburg, Macedonië, Mexico, Montenegro, Nederland, Nederlandse Antillen, Nepal, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Peru, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Spanje, Thailand, Tsjechië, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.