Een kort tripje

23 mei 2017 - Schiphol, Nederland

Omdat ik al mijn reizen wil vastleggen, lang of kort, en later nog weer in terug te kunnen lezen, val ik jullie nu ook weer lastig met een verhaal. Dit keer speelt alles een stuk dichter bij huis af, namelijk vanuit Ierland. En met een kleine week is het slechts een fractie van mijn laatste trip. Ik denk dat het ook maar bij een of twee korte verhalen blijft.

Eerst een zijstapje en een tip. "Ga je alwéér weg? Hoe doe je dat toch?" werd me gevraagd. Durf bijna niet meer te zeggen dat ik op reis ga haha. Maar eigenlijk is het heel simpel: keuzes maken in waar je je geld aan uitgeeft. Uiteraard ieder z'n ding, maar iedereen kan ver en lang op reis zonder dat je bankrekening in een keer leeg loopt. Je moet gewoon even uitzoeken waar naartoe en hoe je reist. Heb je tips nodig, laat maar weten. Maar weet waar je aan begint met een vraag, want kan er uren over kletsen haha. Maar dat even terzijde.

Ik zat me af te vragen waarom het schrijven van reisverhalen me zo makkelijk afgaat (ongeacht kwaliteit ;-) ). Ligt het aan wat ik beleef? Aan de nieuwe omgeving? Nieuwe mensen? Andere mentale toestand? Ik ben er nog niet over uit. Maar ook al leest niemand dit, vind het te leuk om te doen en te laten. In eerste instantie zou ik een weekend naar Dublin voor een concert en city trip. Totdat ik mijn rooster zag en er één dienst in de weg zat tussen een week of een weekend weg. Lang leve de behulpzame collega die deze dienst wilde overnemen. Met nog een overleg in de ochtend boekte ik mijn vlucht om naar vertrek op dinsdagavond. Na een ritje heen en weer naar Assen, kon ik weer over de N381 Dex naar z'n vakantieadres brengen. Daarna was het nog via de Afsluitdijk 2 uur lang richting Schiphol rijden. Goede voorbereiding op wat gaat komen. Na een nachtje in Dublin heb ik eerst een auto gehuurd voor 3 dagen om de laatste dagen in Dublin door te brengen. Niet vergeten dat het stuur aan de andere kant zit. Dat wordt vast weer eerst ruitenwissers aan in plaats van de richtingaanwijzer en een greep naar de deur in plaats van de versnellingspook.

Nou jullie lezen wel weer van me. Volgende keer vanuit Ireland ☘

xxx

1. Martha en Piet:
    23 mei 2017
    Klinkt weer goed allemaal.
    Dex zat gelijk weer in het ritme, alsof hij hier niet weg is geweest.
    Hij gooide buiten gelijk de honde bedden op elkaar en ging er prinsheerlijk op liggen.
    Ik hoorde hem denken "wie doet me wat, Ilona op vakantie....Ik ook"
    Gelijk heeft hij haha.....

Wij wensen je heel veel plezier en wachten in spanning op je volgende verhaal.

Groetjes Martha en Piet.
    Dikke lebber van je enige echte Dex.