Van zon, zee en strand naar Bonnie

29 juni 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Nou, daar zitten we dan. Vanavond zou onze vlucht naar Colombia vertrekken. Alleen gooit een tropische storm roet in het eten. Het nieuws brengt de info alsof het einde van de wereld nadert. Onze ervaring is vooralsnog heel anders. Het regent al wel de hele dag en daar is het eiland niet helemaal op ingericht, maar de wind is nauwelijks aanwezig. Het heeft de afgelopen week harder gewaaid dan het nu doet. Maar goed, we zitten nu in een lockdown (jaja) die vanochtend om 11 uur in is gegaan. Daarvoor nog snel even wat eten en drinken gehaald, aangezien alles dicht gaat. De overheid had zelfs opgeroepen om te gaan hamsteren! Maar als het niet erger wordt dan dit hebben ze wel een hele overinschatting gemaakt 🙈  Nou ja, beter zo dan dat er enorm veel schade ontstaat door een orkaan.
Onze vlucht is dus wel gecanceled en de eerstvolgende is vrijdag beschikbaar. Dus we mogen nog twee daagjes langer op Curaçao blijven. Gelukkig zitten we in een superfijn hotelletje en was bijboeken geen probleem. Ook zitten we hier met leuke mensen dus de tijd komen we zeker wel door.

De afgelopen dagen bestond vooral uit het bezoeken van de prachtige stranden hier. De een wat rustiger, de ander wat drukker maar stuk voor stuk allemaal supermooi. Het snorkelen hier is erg mooi dus we hebben zelf maar een setje snorkels en maskers gekocht. Wel zo hygiënisch en die kunnen we straks ook wel weer gebruiken. Voor mensen die rustiger aan doen erg lastig vinden, gaat het ons wel aardig af haha. Dus hele verhalen hebben we niet. We staan op, krijgen een lekker ontbijtje, pakken onze spullen en rijden naar een strandje. Hier snorkelen we, drinken een smoothie of eten een frikadel speciaal (jaja, 9 uur vliegen voor een frikadel), snorkelen, zwemmen, liggen en uiteindelijk naar huis, douchen en goed restaurantje vinden. Dus ach die twee dagen extra trekken we ook nog wel. Onze vlucht staat nu gepland voor vrijdag. Hopelijk lukt het ons dan wel om in Cartagena te komen.

1. Fanny:
    29 juni 2022
    Jeetje… nou dan dit weerfenomeen ook maar meepakken op jullie avontuur.. toi toi en su6 daar met de regen en Bonnie!!!
  2. H&H:
    29 juni 2022
    Hopelijk valt het allemaal mee met Bonnie………..en kunnen jullie vrijdag aan het grote avontuur beginnen. Succes en sterkte daar.
  3. Trijntje:
    29 juni 2022
    Nou hopelijk valt het allemaal mee....Goeie vlucht vrijdag en geniet nog even van deze 2 dagen..Fijn om weer even wat van jullie te horen en de mooie foto,s te zien ..