Dag Australië, hallo nieuwe bestemming!

17 november 2018 - Perth, Australië

Onze laatste dagen in Australië brachten we in een hotel in Perth door. De dag dat we aankwamen ontmoetten we het Franse stel die na een korte inspectie direct de auto besloten te kopen voor meer dan we vroegen. Er was ook oprecht concurrentie, maar aangezien zij de eersten waren, hebben we het netjes met hun afgehandeld. Ineens hadden we twee weken over van onze vakantie. Wat gaan we daar mee doen?
In het prachtige Kings Park liepen we de ochtend door de botanische tuinen en het park zelf. We hadden boodschappen gehaald voor een picknick en zaten heerlijk op het perfect bijgehouden gras in de zon te genieten van een lekker broodje.
Ook bezochten we Fremantle en gingen we naar de sunday session bij Cottesloe Beach waar muziek, een drankje en hapje de afsluiter van het weekend was.
Met de veerboot gingen we de dag erop naar Rottnest Island. Dit was super! Eerst een uurtje een cruise over de Swan River door Perth richting de haven van Fremantle en daarna een wat minder rustige oversteek van een half uur de oceaan over naar Rotto zoals de Australiërs het afkorten. Op het eiland huurden we fietsen voor de dag en trapten we in 22 kilometer het eiland rond. De mooiste baaien met kalm turquoise water met een paar catamarans erin, witte stranden afgewisseld met de ruige kust aan de westkant. Hier maakten we ook kennis met de quokka. Een soort mini kangoeroetje die lijkt alsof hij altijd lacht. Ze zijn zo schattig en heel nieuwsgierig. Ze komen zo naar je toe om te kijken of er eten te halen valt. Helaas voeren sommige toeristen de beestjes voor die oh zo belangrijke selfie voor op Instagram. Maar met geluk lukt dat ook zonder omkoperij 😉. Ook zagen we een bruine glimmende slang van zo'n één meter lang de weg oversteken en aangezien we er maar vanuit gaan dat deze allemaal dodelijk giftig zijn hebben we op gepaste afstand het beestje laten passeren. Toen we lekker op een rots zaten te lunchen, voelde ik ineens iets tegen mijn bovenbeen aan. Een hagedis had kennelijk trek in ons kaasje en was zonder dat we het gemerkt hadden dichtbij gekomen. Aan het einde van de dag leverden we de fietsen weer in en gingen met de boot weer terug. Niet echt fijn om de ruige zee over te moeten met een dikke 50km/h met een bijna kapseizende boot (viel vast mee), maar de riviercruise was gelukkig wederom heerlijk relaxed.

Donderdagochtend was het tijd om onze bagage in te pakken. Overdag slenterden we door de stad en dronken nog een laatste drankje op een dakterras. Om 19:00 uur stond de taxi voor ons klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Dit was het dan, tweeënhalve maand door Australië getrokken en nu gingen we het land verlaten. Wat hebben we het er mooi gehad met z'n tweeën!! De meest prachtige natuur gezien en wonderbaarlijke beestjes. Herinneringen die altijd zullen blijven.

Maar onze vakantie zit er nog niet op. Op het vliegveld checken we in voor onze vlucht naar......... Rio de Janeiro. Ja, jullie lezen het goed. We gaan nog twee weken naar Brazilië. We vliegen op Rio waar we een paar dagen blijven aan de Copacabana (jaja) en dan moeten we nog even uitzoeken wat we gaan doen en aan het einde vliegen we nog voor een paar dagen naar Cumbuco voor de relaxte strandvibe om uiteindelijk 29 november via Portugal weer terug naar Nederland te vliegen.

Maar eerst nog even wat statistieken vanuit Australië:

Km gereden: 12.749
Aantal staten bezocht: 3
Lekke banden: 0
Vast gezeten: 0
Reservertank aangesproken: 1
Aantal nachten in de tent: 57
Roadkills veroorzaakt: 2 vogels en 1 slang
Roadkills gezien: teveel
Grootste ontweken beest: een enorme stier
Close encounters met wildlife: 3x een slang, 1x een hagedis, twee keer zoetwaterkrokos en een aanval van een magpie.
Aantal nationale parken: 19
Aantal t-bonesteaks gegeten (Bert): 20+

Tot vanuit Brazil!

1. Bastiaan:
    17 november 2018
    Kijk die Bert weet wel wat goed voor hem is 😉 dat zijn aardig wat T_bones
  2. Dina de Jonge:
    17 november 2018
    Veel plezier in Brazilie en we kijken uit naar het volgende verhaal
  3. H&H:
    17 november 2018
    Verrassende wending van de reis! Gelijk hebben jullie.
    Carnaval is pas in februari.... tip van Hindrik:langer wegblijven en carnaval vieren in Rio😂😂
    Geniet van jullie verblijf in Brazilie, veel plezier en nog even heerlijk relaxen aan het eind van jullie geweldige reis!
  4. Jantje:
    17 november 2018
    Mooie afsluiting van jullie reis door Australië en nu genieten in Brazilië. Heel veel plezier. Groetjes!!
  5. Gerrit:
    17 november 2018
    ik schrok al, dacht dat je ging vertellen dat Bert ineens aan je been zat maar gelukkig was het een hagedis :) Wat een pracht vakantie. Geniet er nog even verder van in Brazilie.
  6. Jaap Vos:
    Mooi verhaal